Parantez




Bu mülk bu bahçe bu ten
Bir parantez bile olamamışken
Nerden alır cümle güzelliğini
Kelimeler kelimenin katiliyken

Uğuldayan çarşı kalabalığından
çıka geldin,sevindim
Şarkılar seçtim kendime senden
su sesleri terlik sesleri,günlerden
pazartesi
gergefe düşüyordu kederinin gölgesi
yağmura benzeyen kasını seçtim

geldin şenlendi cümle,virgül eğildi
nokta
çekildi kuytusuna
evlerden ev odalardan oda denizlerden
bir iç deniz beğendim hayır,rastgele değil
günlerden pazartesi,başlamak için
gitmek dönmekıslanmak kurumakiçin
bir ormanda kaybolmak ,ağaç
olmak için
bisiklete binsin için kelimeler
hikaye o hikaye,kahramanlar
gülümseyebilsin için
tuttum bir parantez seçtim(çıkagelir serin çarşılardan uzak aktarlardan
ve zencefil ve tarçın ve nokta düşer aradaki boşluğa)

ey erenler,hırkam yok,
çıplağım,dergahım
uğuldayan yeryüzü,ve eski
kokuları biriktiren aktarın söyledikleri;(biz buradan gideriz ölüm bahane
kalırsa koku kalır cümlemizden
sığdırın paranteze!)

ıslak kaya kovuğunda
çıkageldin,sevindim
eskilerden bir eski
koku seçtim kendime
durdum binlerden biri gibi
ve yağmur
günün avlusunda mühür
o mührü mülk edindim sevindim

bir yağmur bir paranteze
yağsa ne yağmasa ne
dediysede rüzgar,seni seçtim
sefa geldin!

0 yorum:

Yorum Gönder