İçim İçime Sığmıyor


Havanın dumanlı 
Vaktin dar olduğu bir zamanda 


Bu sözü bir gül gibi bıraktın yüreğime 

İçim içime sığmıyor 
Şimdi sana dairim 
Ölesiye tutkulu 
Ölesiye şairim 


Tarihe gömüyorum acıyı ve ölümü 
Yenilgiyi zafer şarkılarına 
Çünkü sen geldin kumrular geldi 
İçim içime sığmıyor 


Umurumda mı sanki ayrılık trenleri 
Ay tutulması rasathaneler 
Aşkın değerini düşüren darphaneler 
Başbakanın Amerika evleri 
Umurumda mı sanki 



Sen geldin çöllere yağmurlar geldi 
Bana göre değil Kübanın çiçekleri 
Yeni bir skandal senaryosunda 
Şaşkın bir İngiliz prensesinin 
Yıkılan hayalleri 


Bana göre değil kavga 
Uygarlığın kriz noktalarında 
Gurbet kokan bir hayatım var benim 
93 harbinden kalma sokaklarında 


İkindi sonrası sirenler çalar 
Eritir dağların kirli karını 
Susuz bir denizde hırçın dalgalar 
Deler karanlığın kulak zarını 
Sen geldin vefakar duygular geldi 
Yakamozlar oynaşıyor sularda 
Benim de sırlara ermek çağımdır 
Buzlar vadisinde bir gelin, sevda 
Sevda benim özgül ağırlığımdır 


Sen geldin güvertelere 
Umut yükleyip boşaltan gemilerin 
Hindistan cevizi kırdığı kırdığı limanlarda 
Ermiş kaptanlara muhabbet duyan 
Meczup tayfalar geldi 
İçim içime sığmıyor 
Çünkü hem sen geldin hem bahar geldi

Nurullah GENÇ

0 yorum:

Yorum Gönder